Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Chcielibyśmy Państwu przybliżyć specyfikację, funkcjonowanie oraz porady montażowe dotyczące owalnych kół zamachowych Gates. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w całości na https://www.gatestechzone.com/pl

Dostępne są tam również inne porady techniczne, instrukcje montażu a także nowości i ciekawostki o asortymencie z oferty Gates. 

 

Chociaż trzy- i czterocylindrowe silniki VAG EA211 są na rynku już od ponad dekady, ich obsługa wciąż przysparza pewnych trudności. Nie bez znaczenia są tu zapewne specjalne owalne koła zębate. 

Silniki VAG EA211 są używane na różnych platformach VAG: 

• 1,0 l 

• 1,2 l 

• 1,4 l 

• 1,6 l 

Paskowy układ rozrządu wykorzystuje napinacz automatyczny z kołnierzami do jednoczesnego prowadzenia paska rozrządu.

Zalety owalnych kół zamachowych:

• zmniejszenia sił oddziałujących na pasek rozrządu, co oznacza również zmniejszenie siły napinającej napinacz

• zmniejszenia tarcia i obciążenia mechanicznego w całym paskowym układzie napędowym

• redukcję poziomu wibracji i hałasu

• zmniejszenia obciążenia oddziałującego na wszystkie komponenty

• wydłużonej żywotności systemu

WYMIANA PASKA ROZRZĄDU

Wymiana paska rozrządu w silnikach VAG EA211 wymaga użycia odpowiednich narzędzi. Na stronie gatesautocat.com można sprawdzić, jakie narzędzia są potrzebne do danego silnika. W przypadku występowania nawet drobnej niewspółpłaszczyznowości mogą wystąpić trudności z uruchomieniem silnika po zakończeniu pracy. Dodatkowo pasek będzie narażony na oddziaływanie zbyt wielu sił, przez co jego żywotność ulegnie znacznemu skróceniu.

Koła wałków rozrządu należy luzować, jednocześnie przytrzymując koła pasowe. Jeżeli nie zostanie to wykonane prawidłowo, zmiany napięcia paska będą coraz większe.

Pompa wodna, która została zintegrowana z obudową termostatu i jest napędzana wałkiem rozrządu zaworów wydechowych po drugiej stronie silnika, również wymaga wymiany. W tym zakresie Gates oferuje cztery zestawy zawierające wszystkie części, jak również pompę wodną i jej oddzielny pasek zębaty, tj.: KP15680XS-1, KP15680XS-2, KP25680XS-1 i KP25680XS-2. Wszystkie te zestawy dostępne są w ofercie Auto Land.

Silniki VAG EA211 mają podwójny układ chłodzenia z dwoma termostatami: jeden do głowicy otwierający się przy temperaturze 87°C (znak Gates TH59787G1) lub w temperaturze 80°C w przypadku silnika MPO i jeden do bloku silnika przy temperaturze 105°C.

NAJLEPSZE PRAKTYKI

Na koniec chcielibyśmy się podzielić trzema najlepszymi praktykami, których warto przestrzegać podczas wymiany paska rozrządu w silnikach VAG EA211. Po pierwsze zalecamy, aby razem z paskiem rozrządu wymieniać pompę wodną. Wymiana obu części na raz nie tylko jest bardziej efektywna i bezpieczna, ale pozwala także uniknąć kosztownych reklamacji, ponieważ zmniejsza ryzyko, że klient będzie musiał wrócić na kolejną naprawę, kiedy wkrótce po wymianie paska z napinaczem awarii ulegnie pompa wodna. Po drugie pasek rozrządu nigdy nie powinien ulec załamaniu, zagięciu lub poskręcaniu. Po trzecie ważne jest, aby przestrzegać naszej instrukcji montażu (dostępna w wersji cyfrowej) oraz opróżnić układ chłodzenia zgodnie z zaleceniami producenta. W tego rodzaju silnikach nie chodzi tylko o to, aby wykonać wszystkie czynności w odpowiedniej kolejności, potrzebne jest również oprogramowanie diagnostyczne, które ochroni przed przegrzaniem i innymi problemami.

 

źródło: https://www.gatestechzone.com/pl